1 Aralık 2014 Pazartesi

Saksı altlığından pin-up saat yapımı

 
Saat yapabileceğim bir materyal görünce hemen değerlendirmek istiyorum. Evde kullanmadığım bir saksı altlığı gözüme çarpınca ölçüleri de neredeyse tam saate göre olunca hemen kolları sıvadım.
Altlık resimdeki gibi toprak rengiydi, öncelikle onu kullanacağım resimdeki ana renge yani sarıya boyadım ve ortasını kadranı geçirebilmek için deldim.
saat-yapimi-saksi-altligindan-duvar-saati-2
Pop kültüründe “pin-up” diye bir kavram var. Yani resimleri pop kültürü olan kabul edilen manken ve sanatçıların çektirdiği resimlerin çizimlerine verilen ad… Bu saati yaparken ben de bunu kullandım. Resmi altlığın üzerine dekupaj tutkalı ile yapıştırdım.
saat-yapimi-saksi-altligindan-duvar-saati-3
Üzerine yine dekupaj tutkalı sürdüm. Kuruduktan sonra şeffaf bir görünüm alsın ve resmi korusun diye.
saat-yapimi-saksi-altligindan-duvar-saati-4
Tutkalın kuruyup şeffaflaşmasını beklerken saat mekanizmasını altlığın arkasından yerleştirdim ve çift taraflı bant ile sabitledim.
saat-yapimi-saksi-altligindan-duvar-saati-5
Tutkal kuruduktan sonra iki kat sprey vernik ile vernikledim; akrep-yelkovanı yerleştirdim.

Çok güzel bir saat sahibi oldum :)
saat-yapimi-saksi-altligindan-duvar-saati-6

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...