1 Aralık 2014 Pazartesi

Lastikten saat Yapımı

Hafta sonu evin bahçesinde çalışırken, kullandığım el arabasının lastiği kırıldı. Yenisini bir kaç gün sonra aldım ama eskisini de bir geri dönüşümcü olarak atmadım değerlendirdim tabi…
Lastik şu haldeydi.
lastikten-saat-yapimi-2
Özellikle üzerindeki çimentoları temizlemek oldukça zamanımı aldı. Önce tornavida ile kazıdım, sonra zımpara ile zımparaladım.
Lastiğin kendisini üç kat siyah sprey boya ile boyadım, gerçek rengini ancak o zaman buldu.
lastikten-saat-yapimi-3
Ardından iki kat da vernik ile vernikledim. Neredeyse ilk alındığı gün gibi oldu, şarkıdaki gibi “o eski halinden eser yok şimdi” :)
lastikten-saat-yapimi-4
İnternetten 12’lik saat sistemine göre bir jant resmi aradım, bu da oldukça zamanımı aldı. İstediğim gibi bir şey bulamadım ama aradığıma en yakın bu resmi buldum.
lastikten-saat-yapimi-5
12 lik olmadığı için üzerine yalnızca 3,6,9 ve 12’yi ekleyebildim. Lastiğin çapı 17 cm idi. Ona uygun şekilde küçülttüm ve yazıcıdan çıktı aldım.
Resmi siyah fon kartonunun üzerine yapıştırdım, onu da lastiğin ortasına… Akrep ve yelkovanını beyaza boyadığım saat menizmasını da yerleştirince sportif bir saat sahibi oldum.
lastikten-saat-yapimi-6

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...