Daha önce yaptığım yağ tenekesinden dekoratif vintage saati çok beğenen bir arkadaşım; yazlığında kullanmak üzere buna benzer bir saat istedi benden. Bende beyaza boyadığım tenekenin üzerine kadran ve ve diğer resimleri dekupe edip, vernikledim. Ortaya arkadaşımın çok beğendiği bu saat ortaya çıktı...
(daha fazla ayrıntı için bir önceki projeme bakabilirsiniz.http://yerliastronot.blogspot.com/2013/03/yag-tenekesinden-dekoratif-vintage-saat.html?showComment=1367351086979#c2748598855549773043
30 Temmuz 2013 Salı
17 Mart 2013 Pazar
YAĞ TENEKESİNDEN DEKORATİF VINTAGE SAAT YAPIMI
Ne zamandır "boş yağ tenekeleri nasıl değerlendirebilirim acaba?" diye düşünüyordum. Sonunda bir yerden başlamaya karar verdim ve dekoratif vintage bir saat yaptım. Evdeki mevcut malzemelerle herkesin yapabileceği bu saat için öncelikle 5 litrelik boş bir yağ tenekesini aldım...
* Tenekenin tamamını sarıya kaçan beyaza boyadım. Sprey boyanın üzerinde "kırık beyaz" yazıyordu. Üzerinde tutacağı olduğundan dekoratif görünmeyeceğine kanaat getirdiğim için tersini çevirdim ve saat kadranının geleceği yeri matkapla deldim.
* En üste bir kadran resmi; altına eskilerden çok meşhur olan bir "pin-up girl" resmi; her iki yanına da "321impact" tarzı vintage yazısını dekupe ettim. En son vernikledim ve saat mekanizmasını taktım ve işte sonuç...
Ben çok beğendim; umarım sizler de beğenmişsinizdir...
* Tenekenin tamamını sarıya kaçan beyaza boyadım. Sprey boyanın üzerinde "kırık beyaz" yazıyordu. Üzerinde tutacağı olduğundan dekoratif görünmeyeceğine kanaat getirdiğim için tersini çevirdim ve saat kadranının geleceği yeri matkapla deldim.
* En üste bir kadran resmi; altına eskilerden çok meşhur olan bir "pin-up girl" resmi; her iki yanına da "321impact" tarzı vintage yazısını dekupe ettim. En son vernikledim ve saat mekanizmasını taktım ve işte sonuç...
Ben çok beğendim; umarım sizler de beğenmişsinizdir...
Etiketler:
Ben Yaptım
,
geri dönüşüm
,
Saat tasarımları
,
vintage
,
yağ tenekesinden saat
17 Ekim 2012 Çarşamba
SIFIR MALİYETLİ POP ART TABLO YAPIMI
İkea'da gördüğüm ve çok hoşuma giden Popart tarzı tabloyu evde kendim yapmaya karar verdim; tabi atık malzemelerle :)
Önce resmi internetten download ettim.
Orijinal ölçücü 50 x 70 ama ben 44 x 28 yaptım. Resmi b.sayarda paint programı sayesinde 4 eşit parçaya böldüm....Sonra eski beyaz bir gömlekten A4 boyutunda 4 parça kestim.
Gömlekten kestiğim parçaları A4'e yapıştırıdım. Elimde A4 üzerine yapıştırılmış 4 parça oldu.
Resmi bu parçaların üzerine print ettim.
Her bir parçayı ayrı ayrı kenarları 1,5 cm yüksekliğindeki kartondan çerçevenin üzerine güzelce kaplayacak şekilde yapıştırdım.

Bu arada; Deborah Azzopardi'nin Ssshh adlı bu eserini 22 ekim tarihinde Leyla ile Mecnun dizisinde de kullanıldığını görünce çok hoşuma gitti :)
Önce resmi internetten download ettim.
Orijinal ölçücü 50 x 70 ama ben 44 x 28 yaptım. Resmi b.sayarda paint programı sayesinde 4 eşit parçaya böldüm....Sonra eski beyaz bir gömlekten A4 boyutunda 4 parça kestim.
Gömlekten kestiğim parçaları A4'e yapıştırıdım. Elimde A4 üzerine yapıştırılmış 4 parça oldu.
Resmi bu parçaların üzerine print ettim.
Her bir parçayı ayrı ayrı kenarları 1,5 cm yüksekliğindeki kartondan çerçevenin üzerine güzelce kaplayacak şekilde yapıştırdım.

Bu arada; Deborah Azzopardi'nin Ssshh adlı bu eserini 22 ekim tarihinde Leyla ile Mecnun dizisinde de kullanıldığını görünce çok hoşuma gitti :)
25 Eylül 2012 Salı
Kapı Süsü
* Evde işe yaramayan gri renkli bir keçe vardı. Üzerine iki tane daire çizip kestim. İçine pamuk doldurup iki parçayı üst üste getirip diktim.
* Sprey boya ile siyaha boyadım.
* Elimdeki şekle uygun gelecek şekilde WELCOME harflerini print edip harflerin üzerini parlak gözüksün diye enli koli bantı ile bantladım.
* Harfleri kapı süsünün üzerine yapıştırdım.
* Beyaz enli bant ile sardım. Son şekli şöyle oldu.
* Bu şekilde biraz sade geldi. Ortasına bir Avanak Avni kafası koyayım dedim. Nerden aklıma geldiyse :)
İşe yaramayan ufak bir beyaz kumaşı a4 boyutunda keserek, a4 ün üzerine kenarlarından yapıştırıp, Avanak Avni resmini kumaşın üzerine print ettim.
* Resmi kesip çıkarttım, çıkan kumaş ile aynı ebatta bir tane daha kestim ve üstü üste diktim. İçine pamuk koydum ve kapı süsünün ortasına yerleştirdim. Ve işte sonuç :)
* Sprey boya ile siyaha boyadım.
* Elimdeki şekle uygun gelecek şekilde WELCOME harflerini print edip harflerin üzerini parlak gözüksün diye enli koli bantı ile bantladım.
* Harfleri kapı süsünün üzerine yapıştırdım.
* Beyaz enli bant ile sardım. Son şekli şöyle oldu.
* Bu şekilde biraz sade geldi. Ortasına bir Avanak Avni kafası koyayım dedim. Nerden aklıma geldiyse :)
İşe yaramayan ufak bir beyaz kumaşı a4 boyutunda keserek, a4 ün üzerine kenarlarından yapıştırıp, Avanak Avni resmini kumaşın üzerine print ettim.
* Resmi kesip çıkarttım, çıkan kumaş ile aynı ebatta bir tane daha kestim ve üstü üste diktim. İçine pamuk koydum ve kapı süsünün ortasına yerleştirdim. Ve işte sonuç :)
28 Ağustos 2012 Salı
CD KAPAĞINDAN DUVAR PANOSU
Herkesin evinde mutlaka eski Cd kapağı vardır. Ben de de vardı; bunları nasıl değerlendirebilirim diye düşünürken aklıma geldi... Cd kapağına içine resim koyup duvara asmaya karar verdim. . Ama kapağın normal ön yüzüne değil, arka yüzüne..Çünkü ön yüzünün üzerinde yaklaşık 1- cm lik bir boşluk var. Bu da görüntüde bütünlüğü bozuyor..
Ben de bu sebeple tam bir çerçeve görünümünde olması için, resmi kapağın arka kısmına koymaya karar verdim. İçindeki cd konan kısmını çıkardım.
Uzun süredir Charlie Chaplin resimlerinden bir şey yapmayı planlıyordum. internetten 4 güzel resim bulup; kapağa uygun ölçüler haline getirdim.(13,8 cm x 11,9 cm). içine cd konan kısmı tekrar yerleştirip kutunun kapağını kapattım. Kutuların kenarlarını sprey boya ile beyaza boyadım, 4 kutuyu biribirine yapıştırıp üzerine asmak için tel yaptım, onu da beyaza boyadım ve işte sonuç ortada...
Ben de bu sebeple tam bir çerçeve görünümünde olması için, resmi kapağın arka kısmına koymaya karar verdim. İçindeki cd konan kısmını çıkardım.
Uzun süredir Charlie Chaplin resimlerinden bir şey yapmayı planlıyordum. internetten 4 güzel resim bulup; kapağa uygun ölçüler haline getirdim.(13,8 cm x 11,9 cm). içine cd konan kısmı tekrar yerleştirip kutunun kapağını kapattım. Kutuların kenarlarını sprey boya ile beyaza boyadım, 4 kutuyu biribirine yapıştırıp üzerine asmak için tel yaptım, onu da beyaza boyadım ve işte sonuç ortada...
Yapımı oldukça kolay ve zevkli. Ayrıca herkes istediği resmi, istediği şekilde dizayn edip yerleştirebilir. Yaratıcılıkta sınır yok :)
Kaydol:
Kayıtlar
(
Atom
)



























