1 Aralık 2014 Pazartesi

Sıfır maliyetli pop art çanta

Yine atık malzemelerden son derece trendy bir çanta :)
Önce yazıcıdan çantamızda olmasını istediğimiz herhangi bir resmi yazıcıdan print ediyoruz.
Burada dikkat etmemiz gereken şey, çanta çift taraflı olacağı için resmin de çift taraflı basılması gerektiği. Kağıdın üst ve alt kısmına resmi düz ve ters olarak bastırıyoruz. Kağıdı ortadan ikiye katlayacağımız için böyle yapıyoruz. resimde görüldüğü şekilde. Bu resmin ölçüsü 18 x 26.
Şimdi bu resmin dört tarafından da 1’er cm fazla olmak üzere yani 20 x 28 cm şefaf asetat kesiyoruz. Asetat olmayabilir her evde, ben şahsen şeffaf dosya kapağı kullandım, ölçü tam geldi.
artik-malzemelerden-pop-art-canta-yapimi-1
Şimdi gerekli olan beyaz renk yapışkanlı pvc kağıt. Bu hem resmi asetata yapıştıracak, hem de çantanın astarını oluşturacak.
artik-malzemelerden-pop-art-canta-yapimi-2
Bu beyaz yapışkanlı pvc kağıt ile asetatın ölçüsü aynı olacak.
Beyaz asetatı masanın üzerine koyuyoruz. Resmi de ters olarak onun üzerine koyuyoruz.
artik-malzemelerden-pop-art-canta-yapimi-3
En son da beyaz pvc’mizi koyuyoruz. Böylece resim asetatla ve pvc ile  birleşmiş oluyor. Yani yapıştırıcı kullanmadan üç malzemeyi birbirine sabitlemiş oluyoruz.
Ortadan ikiye katlayınca çantamızın iskeleti oluşmuş oluyor.
artik-malzemelerden-pop-art-canta-yapimi-4
Ben çantanın sağını ve solunu resimle uyumlu olsun diye elimde kırmızı iple, çantaya hareket katsın diye  biraz çapraz olarak diktim.
artik-malzemelerden-pop-art-canta-yapimi-5
Fermuarın önünü ve arkasını yine kırmızı iple diktim. İç kısmını ise yapıştırıcı ile yapıştırdım.
Beklediğimden çok daha güzel oldu :)
Bu aslında kafamdaki çantanın bir prototipi oldu.
Kısa zamanda özellikle resmin yerleştirimi ve dikim konusunda göze daha güzel görünür bir tasarım yapacağım…
artik-malzemelerden-pop-art-canta-yapimi-6
artik-malzemelerden-pop-art-canta-yapimi-7

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...